Tule, koe ja kampanjoi! 29.9.2016
29.09.2016 - 29.09.2016
Kiinnostaako kampanjointi? Tiedolla vaikuttaminen -hanke ja Vatesin viestintä järjestävät viestijöille ja muille asiasta kiinnostuneille maksuttoman tilaisuuden, jossa saat tietoa ja vinkkejä kampanjointiin kolmen käytännön esimerkin kautta.
Tervetuloa kuulemaan kokemuksia ja samaan vinkkejä kampanjoinnista kolmen käytännön esimerkin kautta. Saamme kuulla mm., mistä kampanjat lähtivät liikenteeseen, miten niitä valmisteltiin ja miten toteutus hoidettiin. Kuulet myös, miksi vaikuttamiskeinoksi valittiin juuri kampanjointi ja mitä lysti maksaa.
Iltapäivälle on varattu aikaa keskusteluun ja ideointiin siitä, mitä viestintäyhteistyötä voisimme tehdä vuonna 2017 (kampanjat, messut tms.) osatyökykyisten, vammaisten ja pitkäaikaissairaiden henkilöiden työllistymisen ja työssä pysymisen edistämiseksi.
Aika: torstai 29.9.2016, kello 8.30 – 14.00
Paikka: Vates-säätiö, Oltermannintie 8 (Käpylän as. lähellä), 00620 Helsinki
Ilmoittaudu viimeistään maanantaina 26.9.2016 webropolissa.
Lisätietoa: Tiina Jäppinen,Tiedolla vaikuttaminen -hanke, p. 040 5929 645, tiina.jappinen(ät)vates.fi tai
Kati Savela, viestintävastaava, vs, Vates-säätiö sr, p. 044 5879 568, kati.savela(ät)vates.fi
OHJELMA
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Kampanjaesimerkit
- Yksi Elämä (Aivoliitto, Diabetesliitto ja Sydänliitto)
viestintäpäällikkö Eija Seppänen ja markkinointipäällikkö Marjut Niemistö
Kuuden vuoden kampanja, jota tehdään kolmen liiton yhteistyönä. Seppänen kertoo mm. tehdystä vaalivaikuttamisesta. Kampanjassa käytetään paljon ulkopuolista viestinnän työtä ja asiantuntemusta (mm. Ellun Kanat).
- Palkkaa mut (Kehitysvammaliitto)
viestintäpäällikkö Anneli Puhakka, Kehitysvammaliitto
Kampanjalla etsitään töitä kehitysvammaisille nuorille. Kampanja on näkynyt 16.3.2016 lähtien sosiaalisessa mediassa sekä Otto-automaateilla, joilla kerättiin varoja toukokuun loppuun asti.
- Vastuullinen Kesäduuni -kampanja (Suomen lasten ja nuorten säätiö)
toiminnanjohtaja Tuula Colliander, Suomen lasten ja nuorten säätiö
Kampanja siirtyi vuonna 2015 Suomen lasten ja nuorten säätiöltä Taloudellinen tiedotustoimisto TATille ja T-Medialle. Kesäduuni on esimerkki siitä, miten onnistunut kampanja jatkaa elämää uusien taustavoimien kanssa. Colliander kertoo myös, mikä merkitys kampanjoilla on ylipäänsä säätiön vaikuttamistyössä. www.nuori.fi | www.kesaduuni.org
12.00 Lounas, omakustanteinen. Kokoustilojen vieressä on Amican lounasravintola.
12.45 – 14.00 Yhdessä enemmän! Ideoidaan ja suunnitellaan yhteistä vaikuttamisyhteistyötä vuodelle 2017.
TERVETULOA!